MEJÄ-kurssi aloittelijoille

29.3.2022

Päijät-Hämeen Noutajakoirayhdistys järjestää aloittelijoille suunnatun MEJÄ-kurssin huhti-toukokuussa Lahden ja Hollolan alueella. Kurssikertoja on kolme:

• Ti 19.4.2022 klo 18:00 MEJÄ-luento (Teams)
  • Ti 26.4.2022 klo 18:00 MEJÄ-suunnistuksen alkeet
  • Ti 3.5.2022 klo 17:00 MEJÄ-harjoitukset

Luennolla käydään läpi MEJÄ-sanastoa, koemuotoa sekä treenausta. Suunnistusharjoituksissa opetellaan kartan lukua, kompassin käyttöä, askelparin mittaamista, MEJÄ-jäljen suunnistusta sekä tapahtumien sijoittamista jäljellä. MEJÄ-harjoituksissa käydään läpi mejä-kokeen eri vaiheita: jäljen teko, jälkien merkkaus, veretys, laukauksensietotesti, jäljestys, opastus ja jäljen purkaminen. Oman koiran kanssa jäljestetään n. 100 - 200 m jälki. Luennon pitää MEJÄ-tuomari Minna Vornanen ja suunnistusharjoitukset Anna Koski. MEJÄ-harjoituksissa kouluttajina toimivat MEJÄ-toimikunnan jäsenet.

Kurssin hinta on yhdistyksen jäsenille 40 € (ei-jäsenet 50 €). Ilmoittautuminen alkaa 1.4. klo 8:00. Mukaan otetaan 8 koirakkoa ilmoittautumisjärjestyksessä. Jäsenet ovat etusijalla. Ilmoittautuminen on sitova.

Kurssille ilmoittaudutaan nettilomakkeella . Mukaan mahtuneille lähetetään lisäinfoa ja maksutiedot sähköpostitse.