Mukana Mäntän talvinomessa 2022

5.4.2022

Talvinome on epävirallinen koe ja samalla erittäin hyvä mahdollisuus lisätä kisakokemusta niin koiralle kuin ohjaajalle. Yhdistys lähetti kokeeseen kaksi pätevää joukkuetta hienoin tuloksin, kiitokset osallistujille.

Kokeen 11. oli joukkue 1, jossa kilpailivat koirakot:
Piia Juhola ja Riistaryövärin Hersyvä Heinätavi “Peippo”
Päivi Kössö ja Windalas Royal Hallthor “Rudolf”
Sirpa Vatanen ja Miklaus Big Max ”Max”

Kokeen 8. oli joukkue 2, jossa kilpailivat koirakot:
Jenni Salonen ja Niinivuoren Heinähattu ”Nasu”
Sylvi Salonen ja Niinivuoren Syysleimu ”Tiltu”
Saila Avaz ja Miklaus Big Rose “Rose”

Onnittelut joukkueille mukavasta kisasta ja reippaasti ilmoittautumaan "oikeisiin" kokeisiin!

Yksilösuorituksissa (AVO-luokka) Päivi ja Rudolf sijoittuivat hienosti kakkoseksi 36 pisteellä, onnittelut!

Päivi luonnehti kokeen tunnelmaa kivaksi ja rennoksi, lisäksi ruoka oli hyvää. Avo-luokan tehtäväalueelle mentiin pareittain, mutta toinen koirakko oli näkösuojassa toisen ollessa vuorossa. Koe alkoi tiheässä metsikössä linjamarkkeerauksella, joka jätettiin muistiin. Seuruutettiin koiraa muutamia metrejä ja lähetettiin linjalle damin ollessa mäennyppylän takana. Sitten haettiin markit. Näiden tehtävien jälkeen koirakot siirtyivät toiselle suorituspaikalle, jossa kakkosmarkkeeraus ja linja. Viimeksi heitetty markki piti hakea ensin, sitten linja ja lopuksi ensin heitetty markki. Tehtävissä käytettiin dameja, ja noutomatkat olivat alle 50 m.