Noutajien taipparikurssi ja taipparitottelevaisuus (TaiTo)-kurssi

18.2.2020

Järjestämme noutajien taipumuskoekurssin keväällä 2020. Kurssille on pääsytesti, jossa koiran tulee noutaa dummy ja palauttaa se ohjaajalle. Lisäksi koiran tulee tulla luokse kutsuttaessa.

Pääsytestejä järjestämme kaksi:

• su 16.2. klo 13-15 Löytyn koirankoulutuskentällä Lahdessa
  • ke 25.3. klo 18-20 Löytyn koirankoulutuskentällä Lahdessa

Pääsytestiin ei tarvitse ilmoittautua erikseen eikä siihen osallistuminen ole maksullista. Pääsytesti täytyy läpäistä voidakseen osallistua taipparikurssille.

TaiTo-kurssi

Taipparitottelevaisuus-kurssi on tarkoitettu koirakoille, jotka haluavat osallistua taipparikurssille ja myöhemmin taipumuskokeeseen, mutta tarvitsevat lisäohjausta ja neuvoja sellaisissa perustottelevaisuusasioissa, joita tarvitaan taipumuskokeessa. Näitä ovat mm. luoksetulo, noutaminen ja paikallaan pysyminen. TaiTo-kurssille otetaan max 7 koirakkoa. TaiTo-kurssin hinta on jäsenille 35 € ja ei-jäsenille 40 €. Etusijalla ovat jäsenet. Ilmoittautumiset nettilomakkeen kautta ajalla 10.-20.2.2020.

TaiTo-kurssi pidetään Löytyn koirankoulutuskentällä maanantaisin 2.3., 9.3., 16.3. ja 23.3. klo 17.30-19.

Taipparikurssi

Pääsykokeen läpäisseet koirakot voivat osallistua taipparikurssille. Kurssille ilmoittaudutaan nettilomakkeen kautta 20.2.-30.3. Taipparikurssin hinta jäsenille on 50 € ja ei-jäsenille 60 €. Jäsenet ovat etusijalla. Taipparikurssiryhmiä on kolme, alla päivämäärät ja paikkakunnat:

• Orimattila - 23.4., 29.4., 7.5. ja 14.5.
  • Heinola - 15.4., 29.4., 6.5. ja 13.5.
  • Lahti - 21.4., 28.4., 5.5. ja 12.5.

Ilmoittautumisen yhteydessä voi esittää toiveen ryhmästä. Kurssi alkaa kaikille yhteisellä luennolla ma 6.4. klo 18.30 Kariston Nesteellä. Luennon pitää noutajakokeissa tuomarina toimiva Tobina Nyman.